Παρακολουθεῖστε βίντεο ἀπὸ τὶς ἐκδηλώσεις:
- Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος: Ὁμιλία στὸν Μητροπολιτικὸ Καθεδρικὸ Ναὸ τοῦ Ἰασίου, 13 Νοεμβρίου 2016
- Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος: «Ἡ πρώτη συνάντηση μου μέ τόν Γέροντα Σωφρόνιο ἕναν ζωντανό ἐμπειρικό θεολόγο»
Δεῖτε περισσότερες φωτογραφίες ἀπὸ τὸ Διεθνές Συνέδριο γιά τόν Γέροντα Σωφρόνιο τὴν Θεολογική Συνάντηση στό Ἰάσιο καὶ τὴν ἐπίσκεψη στὴν Ρουμανία
Ἡ πρόσκληση
Τόν
Ἀπρίλιο ἐ.ἔ. ὁ Μητροπολίτης Μολδαβίας προσκάλεσε τόν Σεβασμιώτατο κ.
Ἱερόθεο νά ὁμιλήση στήν «πνευματική συνάντηση τῶν πιστῶν, ἱερέων,
μοναχῶν καί θεολόγων τῆς ἐπαρχίας καί ὄχι μόνο, μέ τίς μορφές συγχρόνων
Γερόντων, πού ἔχουν ἐπηρεάσει καί ἔχουν σφραγίσει καθοριστικά τήν ζωή
τῆς Ἐκκλησίας».
Τά
προηγούμενα χρόνια οἱ «συναντήσεις» αὐτές εἶχαν ὡς θέμα τήν ζωή τῶν
Πατέρων: Παϊσίου Ὀλάρου καί Κλεόπα Ἠλία τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Σιχάστρια, τοῦ
Ἁγίου Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου καί τοῦ Διονυσίου Ἰγνάτ τῆς Κολιτσοῦς Ἁγίου
Ὄρους.
Ἐφέτος
προσκλήθηκαν νά συμμετάσχουν «ἱεράρχες, ἡγούμενοι, καθηγητές καί
θεολόγοι πού γνώρισαν προσωπικά» τόν Γέροντα Σωφρόνιο «καί ἔχουν
μελετήσει τήν διδασκαλία του, προκειμένου νά παρουσιάσουν μία, ὅσο τό
δυνατόν, ζωντανή μαρτυρία περί τοῦ σπουδαίου αὐτοῦ Γέροντος τῆς ἐποχῆς
μας».
Μιά ἄλλη
παράμετρος τῆς προσκλήσεως ἦταν, κατά τήν ἀντίληψή μας, καί ἡ
ἐμπιστοσύνη τοῦ οἰκείου Μητροπολίτου στήν ὀρθότητα τῆς θεολογικῆς
γνώσεως καί τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ λόγου τοῦ κ. Ἱεροθέου.
Αὐτό
ἐπιβεβαιώθηκε καί κατά τόν ἀποχαιρετισμό τῶν δύο Ἱεραρχῶν, ὅταν ὁ
Σεβασμιώτατος κ. Θεοφάνης εὐχαρίστησε τόν κ. Ἱερόθεο, χαρακτηρίζοντας
τήν ἐπίσκεψή του στήν Ἐπαρχία του ἐντεταγμένη στήν πρόνοια τοῦ Θεοῦ καί
τούς λόγους του ὠφέλιμους γιά τό Ποίμνιό του.
Τό Συνέδριο
Τό
Συνέδριο εἶχε δύο μέρη. Οἱ δύο κεντρικές εἰσηγήσεις, τοῦ Σεβ.
Μητροπολίτου κ. Ἱεροθέου καί τοῦ Ἱερομονάχου π. Ραφαήλ Νόϊκα, ἔγιναν τήν
Κυριακή στό Συνεδριακό Κέντρο «Ἀγορά», τό ὁποῖο διαθέτει κεντρική
αἴθουσα χωρικότητος χιλίων διακοσίων (1.200) θέσεων καί βοηθητική
αἴθουσα μέ γιγαντοοθόνη, οἱ ὁποῖες θέσεις ἦταν κρατημένες πρίν ἀπό
μέρες.
Μετά ἀπό
μιά προβολή παρουσίασης, τήν ἔναρξη κήρυξε ὁ Κοσμήτορας τῆς Θεολογικῆς
Σχολῆς «Δημήτριος Στανιλοάε», ἐνῶ ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Μολδαβίας κ.
Θεοφάνης ἀπηύθυνε «λόγον εὐλογίας».
Ἀκολούθησε ἡ ὁμιλία τοῦ Μητροπολίτη κ. Ἱεροθέου μέ τίτλο «Ἡ πρώτη συνάντησή μου μέ τόν Γέροντα Σωφρόνιο ἕναν ζωντανό ἐμπειρικό θεολόγο» (4:30 μέ 6:00 μμ) καί ἔπειτα τοῦ Ἱερομονάχου π. Ραφαήλ Νόϊκα, μέ τίτλο «Ὁ Γέροντάς μου π. Σωφρόνιος Σαχάρωφ» (6:30-8:00 μμ).
Τήν
Δευτέρα, 14 Νοεμβρίου, ἀκολούθησε τό δεύτερο μέρος τοῦ Συνεδρίου σέ
αἴθουσα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, σέ δύο συνεδριάσεις, τό πρωΐ καί τό
ἀπόγευμα, μέ ὁμιλητές καί τά ἀντίστοιχα θέματα: Μητροπολίτης Σεραφείμ: «Ὁ π. Σωφρόνιος ὅπως τόν γνώρισα», Ἱερομόναχος π. Μελχισεδέκ, ἀπό τήν Ἱερά Μονή τοῦ Ἔσσεξ: «Πνευματικός λόγος τοῦ π. Σωφρονίου σέ ἕναν νέο», Γεώργιος Μαντζαρίδης, ὁμότιμος καθηγητής Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.: «Ἀναμνήσεις ἀπό τόν Γέροντα Σωφρόνιο», Μοναχός π. Νικόδημος Ἁγιοπαυλίτης: «Ὁ π. Σωφρόνιος ὡς Πνευματικός στό Μοναστήρι τοῦ Ἁγίου Παύλου τοῦ Ἁγίου Ὄρους Ἄθως», Ἱερομόναχος π. Φιλόθεος Γρηγοριάτης: «Ἡ μετάνοια, τό κέντρο τῆς ζωῆς ἐν Χριστῷ καί τῆς θεολογίας τοῦ ἁγίου Γέροντος Σωφρονίου Σαχάρωφ», π. Βασίλειος Καλλιακμάνης,
καθηγητής τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.: «Ἀνατρέφοντας παιδιά, σύμφωνα
μέ τήν σκέψη τοῦ Γέροντος Σωφρονίου Σαχάρωφ». Μεταξύ τῶν εἰσηγήσεων
προβάλλονταν σύντομα βίντεο μέ φωτογραφίες καί τήν φωνή τοῦ Γέροντος
Σωφρονίου.
Τό
ἀπόγευμα τῆς ἰδίας ἡμέρας, τό Συνέδριο μεταφέρθηκε στήν χιονισμένη Ἱερά
Μονή Νεάμτς, γιά τήν ἑορτή τοῦ μεγάλου ἡσυχαστοῦ Πατέρα τῆς Ἐκκλησίας
ἁγίου Παϊσίου Βελιτσκόφσκι.
Ἐρωτήσεις – συνεντεύξεις
Μετά ἀπό
κάθε ὁμιλία τό κοινό εἶχε τήν δυνατότητα νά θέτη ἐρωτήσεις στούς
ὁμιλητές. Οἱ ἐρωτήσεις ἦταν πάρα πολλές καί ἀφοροῦσαν τόν Γέροντα
Σωφρόνιο, βεβαίως, τόν μοναχισμό, τήν οἰκογενειακή ζωή, καί διάφορα
ἐκκλησιασικά θέματα.
Σέ ἕνα
διάλειμμα τοῦ Συνεδρίου ἡ δικτυακή πύλη τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως
«doxologia.ro» κάλεσε τόν Σεβασμιώτατο κ. Ἱερόθεο στό στούντιο πού εἶχαν
ἑτοιμάσει γιά μιά συνέντευξη «πέντε λεπτῶν», πού τελικά διήρκησε
περίπου μία ὥρα. Τόν ρώτησαν γιά σοβαρά θεολογικά καί ἐκκλησιαστικά
ζητήματα.
Οἱ συντελεστές τοῦ Συνεδρίου
Γιά τόν Μητροπολίτη Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεο,
κύριο εἰσηγητή τοῦ Συνεδρίου, ἦταν ἡ πολλοστή φορά πού ἐπισκέφθηκε τήν
Ρουμανία, ἀφοῦ ἔχουν μεταφρασθῆ στά ρουμανικά εἴκοσι βιβλία του καί
ἀναρίθμητα ἄρθρα καί συνεντεύξεις του, καί ἔχει πολλούς ἀναγνῶστες,
μαθητές καί ἀδελφούς ἐν Χριστῷ, οἱ ὁποῖοι καί ζητοῦσαν ἐπιμόνως τήν
εὐλογία του καί ἕνα αὐτόγραφο στά βιβλία του πού κρατοῦσαν στά χέρια
τους.
Ὁ Ἱερομόναχος π. Ραφαήλ Νόϊκα,
δεύτερος κύριος εἰσηγητής, ἦταν ἀδελφός τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Τιμίου
Προδρόμου Ἔσσεξ, πνευματικό παιδί τοῦ Γέροντος Σωφρονίου καί τώρα ζῆ σέ
ἀπομονωμένη Σκήτη στά βουνά τῆς Ρουμανίας καί σπάνια ἀπομακρύνεται ἀπό
ἐκεῖ, ἡ δέ ἔξοδός του καί ἡ ὁμιλία του, ἐκτός τῆς Σκήτης του ἀπετέλεσε
γεγονός γιά τούς πιστούς στήν Ρουμανία, ἀφοῦ χαίρει μεγάλης ἐκτιμήσεως. Ὁ
Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος, ἐνθυμούμενος τήν ἐποχή πού γνώρισε τόν π.
Ραφαήλ ὡς Διάκονο τοῦ Γέροντος Σωφρονίου, τόν ἀπεκάλεσε «ἄγγελο», γιατί
ὡς ἄγγελος διακονοῦσε τόν μεγάλο Λειτουργό.
Ὁ οἰκοδεσπότης ἦταν ὁ Μητροπολίτης Μολδαβίας κ. Θεοφάνης.
Ὁ Μητροπολίτης Μολδαβίας εἶναι κατά παράδοση δεύτερος στήν τάξη τῶν
μητροπολιτικῶν θρόνων τοῦ Πατριαρχείου Ρουμανίας, μέ ἕδρα τό ἱστορικό
Ἰάσιο. Ὁ Μητροπολίτης Θεοφάνης εἶναι νέος, μορφωμένος, παραδοσιακός,
φιλομόναχος, ὅπως ἀποδεικνύουν καί τά θέματα τῶν διεθνῶν συνεδρίων πού
διοργανώνει στήν Μητρόπολή του. Γνωρίζονται μέ τόν Σεβασμιώτατο κ.
Ἱερόθεο ἀπό πολλά χρόνια, καί τούς συνδέει φιλία καί κοινή ἀντίληψη περί
τῶν θεολογικῶν καί ἐκκλησιαστικῶν θεμάτων. Ἡ Μητρόπολη Μολδαβίας ἔχει
πολλά Μοναστήρια, ἱστορικά καί νεοΐδρυτα, καί ὑπῆρξε κοιτίδα τοῦ
ἡσυχασμοῦ κατά τόν 17ο - 18ο αἰώνα γιά τήν Ρουμανία καί τόν Σλαβικό
κόσμο.
Συνεργάτες τοῦ Μητροπολίτου Μολδαβίας, ὁ π. Ναθαναήλ Νεάσκου,
διδάκτορας τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς Θεσσαλονίκης, πού εἶχε ἀναλάβει τόν
ὅλο συντονισμό τοῦ Συνεδρίου καί ἐκτελοῦσε χρέη μεταφραστῆ, ὁ
Πρωτοσύγκελλος π. Νικηφόρος, ὁ ἑλληνομαθής π. Κωνσταντῖνος Κόμαν καί ἄλλοι, ἐργάσθηκαν γιά τήν καλή λειτουργία τοῦ Συνεδρίου.
Ἰδιαίτερη βαρύτητα εἶχε ἡ παρουσία: –τοῦ Ἱερομονάχου τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Τιμίου Προδρόμου Ἔσσεξ καί μαθητοῦ τοῦ Γέροντος Σωφρονίου π. Μελχισεδέκ,
ὁ ὁποῖος παρουσίασε πολύ γλαφυρά καί μέ ἐσωτερική δύναμη τήν ἐμπειρική
μετάδοση σέ αὐτόν ὁρισμένων λόγων τοῦ Γέροντος∙ –τῶν ἁγιορειτῶν πατέρων Νικοδήμου Ἁγιοπαυλίτη,
ὁ ὁποῖος μετέφερε τήν ζωντανή παράδοση τῶν πατέρων τῆς Μονῆς του γιά
τόν Γέροντα Σωφρόνιο, τόν ὁποῖον θεωροῦν ἅγιο ἀπό τότε πού ζοῦσε, καί Φιλοθέου Γρηγοριάτη,
ὁ ὁποῖος ἀνέπτυξε τό σημεῖο κλειδί τῆς θεολογίας τοῦ Γέροντος, δηλαδή
τήν μετάνοια∙ –τῶν καθηγητῶν τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς Θεσσαλονίκης, Γ. Μαντζαρίδη καί π. Βασ. Καλλιακμάνη, πού μίλησαν γιά τήν ἐπίδραση τῆς διδασκαλίας τοῦ Γέροντα στήν Σχολή.
Συντελεστές, ὅμως, ἦταν καί οἱ ἀκροατές
τοῦ Συνεδρίου, κληρικοί, μοναχοί, θεολόγοι, λαϊκοί, πού εἶχαν ἔρθει ἀπό
τό Ἰάσιο καί ἀπό ἄλλες περιοχές τῆς Ρουμανίας, ὅπως γιά παράδειγμα τό
Βουκουρέτσι, τήν Κραϊόβα, τήν Τιμισοάρα κ.ἄ. Εἶχαν ἀναζήτηση γιά
θεολογικό λόγο –εἶχαν κλείσει, ἄλλωστε, πρό πολλοῦ τίς θέσεις τους γιά
τήν πρώτη ἡμέρα– ἀλλά καί προσευχητική διάθεση, ἀφοῦ κατά τήν ὥρα τῆς
εἰγησήσεως αἰσθανόμασταν ὡσάν νά ἤμασταν σέ θεία Λειτουργία. Ἐπίσης,
ἦταν αὐτοί πού ἔκαναν σημαντικές καί καίριες ἐρωτήσεις καί γιά
πνευματικά καί γιά γενικότερα ἐκκλησιαστικά θέματα, καί στά διαλείμματα
περικύκλωναν τόν Σεβασμιώτατο κ. Ἱερόθεο γιά τήν εὐλογία καί ἕνα
αὐτόγραφό του.
Οἱ τέσσερεις ἅγιοι Πατέρες
Στό
Συνέδριο–«Συνάντηση» ἔντονη ἦταν ἡ παρουσία, διά τῆς διδασκαλίας τους
καί τῆς εὐλογίας τους, τριῶν ἀπό τούς μεγάλους Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας
–τῶν ὁποίων ἡ μνήμη ἀποτελεῖ ἀφορμή γιά τίς ἐτήσιες θεολογικές
συναντήσεις πού διοργανώνει ἡ Ἱερά Μητρόπολη Μολδαβίας– καί ἑνός
νεωτέρου. Πρόκειται τούς ἁγίους: –ἅγιο Ἰωάννη Χρυσόστομο, τοῦ ὁποίου τήν μνήμη ἑορτάζαμε τήν Κυριακή 13 Νοεμβρίου, μεγάλο ἀσκητή Πατριάρχη, ἕναν ἀπό τούς τρεῖς μεγίστους Ἱεράρχες. –Ἅγιο Γρηγόριο Παλαμᾶ,
τόν «νέο Χρυσόστομο», σύμφωνα μέ τίς δύο ἀρχαιότερες ἁγιογραφίες του, ὁ
ὁποῖος ἑόρταζε τήν ἑπομένη, 14 Νοεμβρίου, τόν θεολόγο τοῦ ἀκτίστου
Φωτός καί ὑπέρμαχο τῶν ἡσυχαστῶν. –Ἅγιο Παΐσιο Βελτσόφσκι,
ὁ ἄλλος «Νικόδημος Ἁγιορείτης», ὁ ἐρανιστής τῆς Σλαβικῆς Φιλοκαλίας καί
μεγάλος ἀναγεννητής τοῦ ὀρθοδόξου ἡσυχαστικοῦ μοναχισμοῦ γιά τόν
Ρουμανικό καί τόν Σλαβικό κόσμο. –Καί γιά τόν νεώτερο θεολόγο καί
ἡσυχαστή, πνευματικό πατέρα Γέροντα Σωφρόνιο Σαχάρωφ,
τοῦ ὁποίου τήν ἐπίσημη ἁγιοκατάταξη περιμένει ὁ Ὀρθόδοξος λαός –ἔχει δέ
ἀποστείλει σχετική πρόταση στό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο ὁ Σεβασμιώτατος
κ. Ἱερόθεος– καί στόν ὁποῖον ἦταν ἀφιερωμένο τό Συνέδριο.
Οἱ λόγοι
τῶν τεσσάρων αὐτῶν Πατέρων ἀκούγονταν συνέχεια, ἡ μνήμη τους καί ἡ
παρουσία τους ἦταν ἔντονη, καθώς καί ἡ εὐλογία τους καί ἡ ἐπίδρασή τους
εὐεργετική καί καρποφόρα γιά τόν λαό τοῦ Θεοῦ.
Οἱ θεῖες Λειτουργίες
Ἡ
«Συνάντηση» τοῦ Ἰασίου ἔχει συνδυασθῆ μέ τήν μνήμη τοῦ μεγάλου Μολδαβοῦ
ἁγίου Παϊσίου Βελιτσκόφσκι, τοῦ ὁποίου οἱ Μονές πού ἵδρυσε βρίσκονται
στήν ἐπαρχία τοῦ Ἰασίου καί τό τίμιο λείψανό του στήν Ἱ. Μονή Νεάμτς,
καί μέ τήν μνήμη τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου καί τοῦ ἁγίου
Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ. Ἔτσι, στό πρόγραμμα περιλαμβάνονταν θεῖες
Λειτουργίες καί πανηγυρικά Ἀρχιερατικά Συλλείτουργα.
Οἱ θεῖες
Λειτουργίες ἄρχιζαν 8:30 ἤ 9:00 τό πρωΐ καί διαρκοῦσαν μέχρι τό
μεσημέρι, μετά τίς 12:00. Τό ἐκκλησίασμα, ὡς ἤθισται στήν Ρουμανία,
ἀνέμενε τήν εἴσοδο τῶν Ἀρχιερέων στόν Ναό πρίν τήν ἔναρξη τῆς θείας
Λειτουργίας, καί ἔφευγε ἀπό τόν Ναό μετά τήν ἀποχώρηση τῶν Ἀρχιερέων καί
Ἱερέων, ἀφοῦ λάμβαναν τήν εὐλογία τῶν Λειτουργῶν. Συμμετεῖχαν δέ στήν
θεία Λειτουργία ὄρθιοι –δέν ὑπάρχουν καθίσματα τούς Ἱερούς Ναούς τους– ἤ
γονατιστοί, οἱ γυναῖκες φορώντας μανδήλα. Ἡ ψαλμωδία ἦταν χορωδιακή
βυζαντινή.
Μέ τό
Ἀρχιερατικό Συλλείτουργο στόν Ἱερό Καθεδρικό Ναό τῆς Ἁγίας Παρασκευῆς
τῆς Ἐπιβατινῆς στό Ἰάσιο ἄρχισαν οἱ ἐκδηλώσεις. Συλλειτούργησαν οἱ Σεβ.
Μητροπολίτες Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος, Μολδαβίας κ. Θεοφάνης, ὁ Σεβ.
Μητροπολίτης τῆς Μητροπόλεως τοῦ Πατριαρχείου Ρουμανίας στήν Γερμανία κ.
Σεραφείμ, καί ὁ Θεοφιλέστατος Ἐπίσκοπος Λουγκουζάνου κ. Παΐσιος.
Τόν θεῖο
λόγο κήρυξε ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος, ἀναφερόμενος στήν πίστη-δόγμα,
τήν Ἐκκλησία καί τήν ἀσκητική ζωή, σύμφωνα μέ τόν ἑορταζόμενο ἅγιο
Ἰωάννη τόν Χρυσόστομο καί τόν τιμώμενο Γέροντα Σωφρόνιο Σαχάρωφ. Κατά
τήν προετοιμασία τῆς θείας Κοινωνίας ὁμίλησε ὁ π. Ραφαήλ Νόϊκα.
Τό
Μυστήριο τῆς θείας Εὐχαριστίας, τό Μυστήριο τῆς Ἱερωσύνης μέ τήν
συμμετοχή τῶν Ἀρχιερέων, Ἱερέων καί Διακόνων, ὁ λόγος τοῦ κηρύγματος, ἡ
ἁρμονική κατανυκτική ἐκκλησιαστική ψαλμωδία, τό πλῆθος τῶν πιστῶν πού
προσεύχονταν ὄρθιοι ἤ γονατιστοί, ἡ παρουσία τοῦ ἑορταζομένου Πατέρα τῆς
Ἐκκλησίας καί τῆς ἁγίας Παρασκευῆς τῆς Ἐπιβατινῆς, ὅλα αὐτά ἦταν
συντονισμένα καί προκαλοῦσαν μιά αἴσθηση οὐράνιας λατρείας.
Τήν ἡμέρα
τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ ἡ θεία Λειτουργία τελέσθηκε στό
Μητροπολιτικό Παρεκκλήσιο τοῦ Ἁγίου Γεωργίου, ἀπό τόν Πρωτοσύγκελλο π.
Νικηφόρο, χοροστατοῦντος τοῦ Μητροπολίτου κ. Θεοφάνη.
Τήν Τρίτη
15 Νοεμβρίου στό Καθολικό τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Νεάμτς τελέσθηκε πανηγυρικό
ἀρχιερατικό Συλλείτουργο ἀπό τούς ἰδίους Ἀρχιερεῖς. Τόν θεῖο λόγο κήρυξε
ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος, ἀναφερόμενος στόν ἅγιο Παΐσιο
Βελιτσκόφσκι, τήν μεγάλη φιλοκαλική ἀναγέννηση πού δημιούργησε στήν
ἐποχή του καί στήν θεία ἔμπνευση πού ἦταν χαρακτηριστικό τῆς ζωῆς του
ἀλλά καί κεντρικό σημεῖο τῆς διδασκαλίας τοῦ Γέροντος Σωφρονίου Σαχάρωφ.
Ἡ ἀτμόσφαιρα στό καθολικό τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Νεάμτς, ὅπου φυλάσσονται καί
τά δύο τίμια λείψανα, τοῦ ὁσίου Παϊσίου καί τοῦ νεοφανοῦς ἀγνώστου
μοναχοῦ, ἦταν παρόμοια μέ τήν θεία Λειτουργία στό Ἰάσιο.
Μοναχισμός
Ἡ ἐπίσκεψη
τοῦ Σεβασμιωτάτου κ. Ἱεροθέου στό Ἰάσιο, περιελάμβανε καί συναντήσεις
μέ Μοναχούς καί Μοναχές, πού ἀποτελοῦσαν, ἄλλωστε, ἕνα σημαντικό μέρος
τοῦ ἀκροατηρίου τῆς εἰσηγήσεώς του.
Μετά τήν
θεία Λειτουργία στήν Ἱερά Μονή Νεάμτς, στό ἱστορικό προπύργιο αὐτό τοῦ
ὀρθοδόξου μοναχισμοῦ, ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος μίλησε ἐπί δίωρο σέ
Σύναξη τῶν Μοναχῶν ἀπό Μονές τῆς Μολδαβίας, κατόπιν παρακλήσεως τοῦ
οἰκείου Μητροπολίτου. Ὁ Σεβασμιώτατος δέν εἶχε ἕνα συγκεκριμένο θέμα,
ἀλλά ἀπάντησε σέ ἐρωτήσεις τῶν Μοναχῶν γιά μοναχικά, πνευματικά,
θεολογικά καί ἐκκλησιαστικά ζητήματα.
Ἱερά Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου Διακονέστι
Τό
ἀπόγευμα τῆς ἰδίας ἡμέρας καί τήν Τετάρτη 16 Νοεμβρίου ὁ Σεβασμιώτατος
κ. Ἱερόθεος ἐπισκέφθηκε τήν Ἱερά Μονή Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου Διακονέστι.
Ἐκεῖ συναντήθηκε καί μέ τόν οἰκεῖο Ἐπίσκοπο Ρώμαν κ. Ἰωακείμ, καί
ἀντήλλαξαν ἐγκάρδιους λόγους. Ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος συνδέεται ἀπό
ἀρκετά χρόνια μέ τήν Γερόντισσα Εὐλογία, τόν Πνευματικό π. Ἀμφιλόχιο καί
τίς μοναχές. Μίλησε σέ Σύναξη τῆς Ἀδελφότητος, ἐπί δυόμιση ὧρες,
λειτούργησε στήν πρωϊνή θεία Λειτουργία, κατά τήν ἑορτή τοῦ Εὐαγγελιστοῦ
Ματθαίου, καί ξεναγήθηκε στήν Ἱερά Μονή, πού εἶναι νεοϊδρυθεῖσα,
ἀφιερωμένη στήν Παναγία καί ἡ ὁποία ἀνεγέρθηκε χάρη στόν ζῆλο τῆς νέας
Ἀδελφότητος καί στήν εὐλάβεια τῶν κατοίκων πού ἤθελαν νά κτισθῆ μιά Ἱερά
Μονή δίπλα τους.
*
Τό Διεθνές Θεολογικό Συνέδριο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Μολδαβίας πρός τιμήν τοῦ Γέροντος Σωφρονίου, μέ τίς πανηγυρικές θεῖες Λειτουργίες, τόν ἑορτασμό τῶν μεγάλων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας, ἁγίου Ἰωάννου Χρυσοστόμου, ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ καί ἁγίου Παϊσίου Βελιτσόφσκι, ἀλλά καί τοῦ Εὐαγγελιστοῦ Ματθαίου, τήν ποιμαντική μέριμνα τοῦ οἰκείου Μητροπολίτου κ. Θεοφάνη γιά τήν θεολογική κατάρτιση τοῦ Ποιμνίου του, λαϊκῶν, μοναχῶν καί Κληρικῶν, μέ τίς εἰσηγήσεις τῶν δοκίμων ὁμιλητῶν πού γνώρισαν καί ἀγάπησαν τόν Γέροντα Σωφρόνιο, μέ τήν συμμετοχή ἑκατοντάδων πιστῶν μέ θεολογικές ἀναζητήσεις, ἀποτέλεσε ἕνα μεγάλο θεολογικό πανηγύρι-σύναξη τῆς Ἐκκλησίας στό Ἰάσιο τῆς Ρουμανίας, μιά Σύναξη πρός τιμήν τῶν Πατέρων, μιά «Σύνοδο οὐρανοῦ καί γῆς».
*
Τό Διεθνές Θεολογικό Συνέδριο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Μολδαβίας πρός τιμήν τοῦ Γέροντος Σωφρονίου, μέ τίς πανηγυρικές θεῖες Λειτουργίες, τόν ἑορτασμό τῶν μεγάλων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας, ἁγίου Ἰωάννου Χρυσοστόμου, ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ καί ἁγίου Παϊσίου Βελιτσόφσκι, ἀλλά καί τοῦ Εὐαγγελιστοῦ Ματθαίου, τήν ποιμαντική μέριμνα τοῦ οἰκείου Μητροπολίτου κ. Θεοφάνη γιά τήν θεολογική κατάρτιση τοῦ Ποιμνίου του, λαϊκῶν, μοναχῶν καί Κληρικῶν, μέ τίς εἰσηγήσεις τῶν δοκίμων ὁμιλητῶν πού γνώρισαν καί ἀγάπησαν τόν Γέροντα Σωφρόνιο, μέ τήν συμμετοχή ἑκατοντάδων πιστῶν μέ θεολογικές ἀναζητήσεις, ἀποτέλεσε ἕνα μεγάλο θεολογικό πανηγύρι-σύναξη τῆς Ἐκκλησίας στό Ἰάσιο τῆς Ρουμανίας, μιά Σύναξη πρός τιμήν τῶν Πατέρων, μιά «Σύνοδο οὐρανοῦ καί γῆς».
Ι.Κ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου